
Axevalla Folkdansgille musiker spelade låtar med igenkänning. Foto Freddie Wendin

Allsångsledare Ann-Marie Milton höll igång publiken och musikerna hängde på. Foto Freddie Wendin
En strålande solsommardag lockade många till Botan den 25 juni då den första av sommarens tre allsångskvällar startade. Ca 150 personer hade tagit sig till parken för att vara med i sången. Många besökare hade tagit med egna stolar och detta var nog klokt, stolarna ställdes i skuggan och där kunde man sitta och njuta av den ljumna sommarkvällen. Som tidigare var Ann-Marie Milton allsångsledare och fick igång publiken. Axevalla Folkdansgilles musiker stod för musiken. Allsångskvällarna är ett samarbete mellan Axevalla Folkdansgille, Medborgarskolan och Skara Gille. I pausen passade många på att köpa fika, denna kväll valde många de kalla dryckerna. Kvällen inleddes med ”Vi äro musikanter allt i från Skaraborg” och sedan följde en lång rad med gamla evergreens och nya låtar. En bra start på en sommar var denna kväll, nästa gång sker den 9 juli och sista kvällen sker den 23 juli.
